Tuesday's grey ..


Inatt hade jag feber. Och inte bara lite feber heller. Jag hade kunnat värma upp hela Umeå i princip. Och i och med att jag låg och hade frossa större delen av natten blev det inte mycket sömn alls. Jag la mig redan halv ett, men vid tre låg jag fortfarande vaken och snurrade som om jag hade damp. Från tre lekte min kropp vakna-somna-vakna-somna. Och så fort jag somnade drömde jag att jag blev mördad på icke så humana vis. Så när klockan ringde vid sju ville min kropp inte kliva upp och sätta sig på föreläsning i tre timmar. Febern hade sjunkit igen så jag mådde inte direkt dåligt, men kroppen skrek efter sömn. Och det fick den. Och nu är jag feberfri igen.

Nu har jag massor att göra.
Boka tvättid. Ta en osminkad promenad till Ica och köpa risgrynsgröt. Nöta lite läkemedelsberäkning. Städa badrummet. Tvkväll och sovning.

Jag vill åka hem igen. Jag hann fan inte med nånting förra veckan jag var hemma.
En liten tanke finns om att skippa sittningen på lördag och åka hem på torsdag eller fredag och sen vara hemma till nästa söndag. Vore riktigt skönt. Men vi får se. Jag ska klura lite på saken.

Kommentarer
Postat av: sofie

att skippa sittningen kommer INTE (med betoning på inte) på frågan. INTE OKEJ!

jag och lotta kommer att åka hem nästa helg, så då är det okej.

2009-10-20 @ 18:47:39
URL: http://so0fie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0