Thursday doesn't even start


Nu till dagens lilla historia.
Jag vill inte höra någon hånskratta nu när jag bjuder på mig själv såhär. Det är faktiskt lite pinsamt. Here we go. Igår kollade jag på gamla Dr Åsa avsnitt på svt play. Det handlade om träning. På hemsidan fanns sen ett formulär så man kunde testa själv hemma vilken form man var i. Det var armhävningar, knäböj och situp. Resultaten var faktiskt aningen bättre än jag trodde, men det är inte det som är relevant nu. Utan den JÄVLA TRÄNINGSVÄRKEN jag har idag. Jag kan inte röra armarna ut från kroppen utan att det känns som bröstmusklerna ska låssna från sina fästen och jag har så groteskt ont i låren/ljumskarna så jag fick åka buss när jag skulle till skolan förut idag och hämta studieförsäkran. Det är som om jag skulle sprungit en mil och sedan genomgått ett arobicspass, inte gjort några fjuttiga övningar som tog mig sådär 10 minuter.
Jag måste börja träna.

Annars är det väl en helt okej dag om man bortser från att jag känner mig som en åttioårig tant.
Jag fick veta min praktikplats idag, Lung-medicin på NUS. Jag undrar om jag kommer få svinis då? Läggs typ inte alla sånna patienter in där? Fine att jag är vaccinerad mot TBC, men vad gör det om jag dör i svininfluensan?

Tilläggas kan även att jag har en jättebra hairday. Det händer inte så ofta mina vänner, så det är verkligen värt att nämnas. Och nu ska jag äntligen äta min efterlängtade risgrynsgröt med 2 kg kanel på. MUMS! (i äkta Maria Montazami-style)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0