Sunday allways comes to late


Trö[email protected]
Att vara vaken till tre, trots att klockan just då ställde om sig till två visade sig vara en dålig idé. Dels för att jag varit så jääävla trött idag och dels för att samtalet som höll mig uppe gärna kunde ha skippats.
Men lätt att vara efterklok. Frida och hennes Norgekompisar leker positiva veckan, så jag kanske ska haka på dom och se allt ur ett optimistiskt synsätt. Kul att det går så bra för alla andra, osv.

Idag har annars varit en hyfsat produktiv dag. Jag och mamma tog oss en sväng till metropolen Delsbo och inhandlade nödvändigheter, sedan en sväng förbi stugan och slutligen traskade vi ut i skogen för att leta granris. Eller ja, traskade och traskade. Mamma traskade. Jag vaktade bilen från björnar.

Snart ska jag få fläskfilé och potatisgratäng till middag, och Almondy daimtårta till efterrätt. Jag har hittills inte kommit på en enda dålig sak med att vara hemma så jag kanske flyttar hem till Hudik igen!
När jag berättade om mina planer för mamma fick jag dock svaret - HAHA!!
Jag väljer att tolka det som att hon blev väldigt glad för att jag ville flytta närmare hem igen och bortser från att hon kollade konstigt på mig och att glädjen i själva verket var ett hånskratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0