Saturday - Wait


Det är en dum idé att stå med huvudet neråt och skura badrumsgolvet och sen resa sig snabbt igen. Årets blodtrycksfall, Hej ! Kombineras gärna med lite lågt blodsocker också för bästa karuselleffekt.

Men innan den lilla incidenten tog jag golvskurandet till en helt ny nivå. Eftersom jag har så litet badrum kom jag på att jag kunde spola av golvet med duschslangen för att få bort allt damm och sen skura med trasan och mitt underbara skurmedel. Jag kan nu förstå hur Ezio tänkte när han drog in vattenslangen och gjorde lika när jag och Frida skulle skura golvet i Italien. Bara det att då var ett helt jävla vandrarhem nerdränkt. Utan golvbrunn. Men det var en fin idé av honom, det kan man inte säga något om. Dock är det ju en fördel om det finns någonstans för vattnet att ta vägen sen. Men ibland går inte hissen ända upp so to speak.

Nu ska jag fortsätta mitt städande och fundera på livet. Mitt liv är inte alls så kul nu. Aldrig har jag väl kännt (kan någon nångång reda ut åt mig hur det stavas, det ser fan konstigt ut vare sig man har ett eller två n) mig så ensam i en stad full av folk. Och aldrig förr har det väl varit så jobbigt att inte vara tillsammans.
Imorgon ska jag på stan och köpa julgardiner och adventsstjärna. Och en röd mössa. Och äta på McD.
Det är jag så jävla värd just nu.
Fuck this som jag brukar säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0