Monday you can hold your head


Svärord vad trött jag är. Tycker mitt lilla sömnproblem kan ta och ge med sig nu, jag behöver sova!

Min dejt med barnmorskan gick bra. Hon var en söt tant. Och en tant med något innanför pannbenet dessutom. Ni som hängt med i svängarna vet ju att jag haft sådär 6 st urinvägsinfektioner sen i mars. Och alla läkare har bara stoppat i mig mer och mer penicillin och jag har varit bra en kvart ungefär innan nästa infektion har satt igång.

Så gör jag ett litet drop in besök på Ungdomsmottagningen. Och har efter sådär 5 minuters samtal en ställd diagnos och barnmorskan har i detalj berättat för mig varför jag har uvi hela jävla tiden.
P-pillren. Tydligen är det så att för vissa så torkar dom ut slemhinnorna och gör dom jättetunna och sköra, och eftersom jag alltid är en person på tusen, så har självklart detta hänt mig. Och när man får tunna och torra slemhinnor så fäster tydligen alla bakterier i hela världen på dom. Hela tiden. Oavsett en kur antibiotika hit eller dit. Så för att citera henne; Ta en näve kondomer, sluta genast äta p-pillren och drick några liter tranbärsjuice så är du frisk sen.

Jahaja. Så enkelt var det. En månad typ skulle det ta för mig att bli helt återställd och ha normala tjocka slemhinnor igen. KUNDE INGEN JÄVEL HA SAGT DET HÄR TILL MIG LIIIITE TIDIGARE?
Här har jag gått och gjort problemet bara värre och värre utan att ens veta om det själv.
Jävla stolpskott. Jävla inkompitenta läkare. Jävla svenska sjukvård.

Hade en tanke på att kanske åtminstone äta ut pillerkartan jag håller på med nu, men vid närmare eftertanke - fuck heller. Jag ska bli frisk nu. Äntligen.

Nu ska jag försöka sova. Sen plugga. Sen tv. Sen somna igen framåt 4snåret i vanlig ordning, men whått the hell, jag är ledig imorgon. Och bara därför kommer väl dom jävla ventilationsgubbarna klockan 7 imorgon.
Skulle inte förvåna mig ett dugg.


Mina nya fodrade vinterbebisar.  


Kommentarer
Postat av: Frun

Vafan, har du haft bloggförbud idag också?!

2009-11-17 @ 23:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0