Monday you can fall apart


Glad tjej !
Jag har hunnit så jävla mycket idag. Uppstigning halv tio (egentligen var det tänkt 9, men eftersom jag inte somnade förän efter fyra inatt också så var jag inte alltför sugen på att kliva ur sängen överhuvudtaget idag), dusch, frulle, förbi posten och skicka tillbaka min alldeles för lilla klänning, en sväng in hos Lotta och plockade in hennes post eftersom hon flyttat till Lycksele i fyra veckor, cyklade och hämtade ut mina och Sofies tentor på VV, och till ID-stället och fixade ny kod till kortet eftersom det inte alls var avmagnitiserat som jag var säker på att det var, plockade ut jobbkläder, satt på NUS en timme och kollade på folk eftersom jag inte orkade cykla hem igen, möte med handledare + övriga som också ska ha praktik på Lungan/Gastro, hämtade ut min första köpta julklapp, handlade, hem, förberedde maten, slängde in en hög med kläder i tvättmaskinen, telefonkonferens med mamma, slängde in tvätthög nummer två, och nu ryggläge.
Alltså seriöst, så där mycket gör jag fan inte ens på en vecka annars. Sjukt. Effektiv. Tjej.

Min handledare var en mycket trevlig människa och nu ser jag fram emot praktiken. Ska tydligen få hänga med på hur många undersökningar och sånt jag vill, ha egna patienter osv. Lajbans!
Så imorgon 6.45 ska jag infinna mig. Nästan så det inte är någon idé att gå och lägga sig.
Och appropå lägga sig så var jag förbi appo och köpte sömntabletter idag också. Jag hoppas verkligen att dom funkar, palla somna fyra när man ska upp före sex.

Och sen var det som jävla tentorna då.
Läkemedelsberäkningen hade jag bara slarvfel på. Inte en enda felaktig uträkning, men lyckades i slutändan krångla till svaret ändå. Så typiskt mig. Och en uppgift hade jag glömt skriva uträkningen på, men hade rätt svar.. Suuug. Men det kändes bra ändå. Hellre att jag har fel för att jag slarvat än att jag har fel för att jag inte kan.

Och mikrobiologin. Fuckface kan man säga om den. Jämförde lite svar med Sofies tenta, och på några frågor hade jag fått mindre poäng än henne fast vi svarat exakt samma sak. Och hade jag fått rätt poäng hade jag klarat den. Född i uppförsbacke eller hur var det? Och man får ju tyvärr inte överklaga rättningen när man väl tagit hem tentorna, så det är bara se glad ut och skriva om den. Men på något wierd sätt känns det också helt okej, det var ändå lärarens fel att jag kuggade, inte mitt. En och annan hjärncell verkar ju finnas trots allt.

Så jag är glad idag. Glad och pepp. Inte ens den jävla motvinden fick mig på dåligt humör när jag cyklade hem.
Dagen kommer avslutas med wokade grönsaker och grillad kyckling med chilisås och dumle till efterrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0