Med min kompis rödvinet


Aj aj aj aj aj. Nackspäääääärr.
Jag skulle bara ta av mig tröjan helt oskyldigt men så knakade det till i nacken och nu är jag invalid och borde ligga i gipsvagga typ. Tur att jag har tigerbalsam. Dock burkar jag ha det som lip-plumper, men dess normala användningsområde är väl sånna här typer av skador. Tror jag. Jo? Funkar kanon som läppförstoring iaf, fuck botox.

För sådär en fyrtiofem sedan gick frun hem. Hon jobbade på övertid redan då. Själv har jag 5 dl vin och en timme 2½ män framför mig. Man måste dricka upp vinet så det inte blir dåligt sa Lotta. Okej säger jag.
Är ju ändå sjukt ledig imorgon så jag kan sova ända till klockan tre om jag vill. Då ska jag tvätta lakan. Kan behövas, dreggelmonster som jag är. När jag är hemma hos mamma kan jag bara lägga smutstvätten i tvättkorgen, sängen bäddar sig själv och maten står färdig på bordet. Varför är det inte så hemma hos mig?

För övrigt kan väl tilläggas att jag är så jääävla kär i min nya kompanjon Everest. Jag har provat han sådär fjorton gånger idag. Imorgon ska jag beställa skor. Sen blir det nudlar resten av månaden. Eller kassera in lite middagar hos Sofie som hon ändå är skyldig mig efter löften om matlådor resten av min studietid.
På något sätt känns det som om hon medvetet försöker förtränga sitt löfte. Jag ska påminna henne på onsdag.

Så jag tackar för idag nu och säger god morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0