Mat, handling och tbc

Ett hett tips är att inte hälla tomatsagg (alltså det blöta som uppkommer när man skär i en tomat, nivet) 
i ett djupt öppet sår. Jäääävlar vad ont det gjorde.
Jag gav ifrån mig konstiga ljud och min nya granne kollade konstigt på mig i köket.
Men efter den lilla incidenten fick jag mat i mig iaf. Det blev tonfiskwraps och det var sjukt gott.
Dock är jag allergisk mot tonfisk, så jag sitter bara och väntar på att det ska börja klia nu och kanske får jag lite röda utslag också. Blir som en överraskning lix!  Men det var värt det, satans så gott det var.
Jag har ju nära till NUS om hela jag sväller upp..

Jag fick iaf fingrarna ur och gick på konsum och storhandlade.
Och blev än en gång påmind om varför jag inte storhandlar, utan köper lite då och då.. Det blir ju galet tugnt att bära hem!
Men det blev iaf nudlar, spagetti, såser, köttbullar, pytti, chips, nötter, läsk, tonfisk, majonäs, tomat, rödlök..
Dock glömde jag köpa glass. Men jag orkar inte gå ut en gång till så det får inhandlas imorgon.
Skönt att ha massa mat hemma igen.

Min tbc-böld är nu på väg in i fas två och har blivit en hård knöl.
Den gamla bölden försvann ju efter några dagar, men nu är det en ny på gång, precis som det ska bli.
Denna ska dock bli varig och spricka och vara äcklig, men eftersom den sitter på en sjsyrra så är den i goda händer.
Dock har vi ju inte riktigt kommit till omläggningar av sår och sånt än, men basal omvårdnad ska den få..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0