Kuuuul liv

Söööft dag på jobbet.
Idag har jag gott med en uska, så jag har varit duktig och bara gjort sånt jag ska göra hela dagen.
Pratat med patienter, hjälpt dom med diverse olika saker, tagit puls, blodtryck och temp.
Hann även med en uriscan och en urinodling.

Gjorde även en odling på mig själv, eftersom jag haft lite problem på området ganska lång tid nu.
Och mycket riktigt, hej urinvägsinfektion! Så imorgon har jag tid på akuten. Skulle varit dit ikväll redan, men kötid på fem timmar tyckte jag var lite väl. Men skönt att slippa ringa hälsocentralen och måsta beställa tid och sånt där..
Nån fördel ska man väl ha för att jobba på sjukan ändå :) Dock kostar det ju 300, så det är ju bara säga adjöss till min inplanerade klippning, men det känns lite viktigare att bli frisk än att klippa håret om jag ska vara ärlig.
Har ju trots allt förmodligen gått med uvi i flera månader.. Har ju som vanligt varit för lat för att ta tag i saken.
Jaja, nog om det.

Dagen på jobbet har varit iaf varit kanon.
Vi på avdelningen beställde pizza och satt i fikarummet och hade tända ljus och åt nu på kvällningen. Massa mys!
Måste säga att jag trivs galet bra på geriatriken, söta patienter och trevlig personal och roliga arbetssysslor.
Nu ska jag trycka i mig lite godis och sen är det sleeptime några timmar innan det är dags att traska iväg till jobbet igen. 6.45 är ju en omänsklig tid för att börja jobba, men sen är jag ju ledig en dag igen, så det är inte så synd om mig ändå.

Gnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0