...


Jag mår inte illa längre. Nu har jag ont i magen istället. Skönt med omväxling!
Fick i mig pyttipanna till middag, och hade för ovanlighetens skull sällskap i köket hela tiden. Väldigt trevligt!
Och när illamåendet äntligen gick över och innan magont kom på besök var jag på ica och köpte en liten påse godis.
En jävligt stor liten påse. 60 spänn gick det på! Och eftersom min mage ballade ur igen så har jag typ ätit 5 godisar.
Nödvändigt inköp alltså.

Melodifestivalen var väl en stor skräll i och med att varken Shirley Clamp eller Marie Serneholt gick vidare.
Min personliga favorit för kvällen blev Emilia, och hon gick ju vidare så jag är nöjd ändå.

Nu är det Wallander och jag är skiträdd. Har inte sett den just den här innan så jag sitter som på nålar och
hoppar till och ger ifrån mig pipljud mest hela tiden. Jag blir bara harigare och harigare för varje år som går.
Vart tog skräckfilmsfantasten benice vägen? Hon som kunde se vad som helst helt oberörd?
Booooorta kan man säga.

Boken har jag inte läst ut än heller, vilket inte någon kan vara förvånad över.
Men några kapitel har jag plöjt iaf, och imorgon måste hela boken läsas.
Ska ju skriva en massa skit om den sen också, och det lär ju ta sin lilla tid.
Tänkte även hinna se Wall-E som jag lyckades ladda hem idag. Dock utan text, vet att det ska gå å fixa,
men jag kan inte ens koppla ihop datorn med tvn så jag är ju ingen talang på området direkt.

So long

Kommentarer
Postat av: frida

gå in på t.ex subtitlesource.org, sök på wall-e och klicka på nån söt liten svensk flagga, gärna på en fil som slutar på samma jox/bokstäver som din film, t.ex DVDSCR.XviD eller nåt sånt så texten kommer samtidigt som ljudet, brukar alltid vara trevligt. spara filen på datorn, högerklicka sen på den och packa upp den. sen öppnar du filmen i vlc, klickar på den första rutan uppe i vänstra hörnet, på mitt vlc heter den media. sen går du eråt till open file, eller avancerad öppna fil som det står på min. när du kommer dit bläddrar du först fram själva filmen, sen lite längre ner står det att du kan använda undertextfil/subtitle och då klickar du i den rutan och bläddrar sen fram undertextfilen som du packat upp.

eller, som kanske är lite lättare, kan du när du öppnat vlc klicka på video, tredje rutan där uppe, och sen välja undertextspår och sen bara bläddra fram textfilen. borde ju helt logiskt vara lättare egentligen..

anyway, lätt som en pannkaka :)

pusskram och lite gos

2009-02-08 @ 01:40:46
Postat av: Malin

Du har blivit utmanad!

2009-02-08 @ 19:32:31
URL: http://malinlindquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0