En liten anekdot

Justja, jag har ju glömt att berätta om en liten rolig grej som hände inatt.
Eller jag tyckte det var roligt iaf, men så är jag ganska lättroad också.
I alla fall..

Jag vaknade och var sjukt kissnödig och hörde samtidigt massa folk i korridoren och kände
en väldigt tillfredsställande skadeglädje över att det var massa folk uppe som skulle på
skolan medan jag hade lång sovmorgon och skulle ligga i sängen i flera timmar till..
Även väldigt imponerad över att jag inte vaknat mitt i natten eftersom jag hällde i mig nån liter saft igår kväll..
Så gick jag på toa, la mig och kikade på klockan. Tre. Nolltvå femtionio.
Det tog ett tag för hjärnan som var på lågenergi att förstå situationen.
Jag hade inte alls sovit hela natten utan att vakna. Saften hade visst runnit igenom som ett niagarafall
precis som jag trodde den skulle göra, människorna i korridoren skulle inte alls på skolan,
de var på väg in i sina rum, precis hemkommna från krogen...

Detta fick mig att känna mig som en pensionär och måste fan ta tag i festandet snart.
Även om jag tycker det är skönare att sova än att festa, så är det inte okej att som student
att vara ute så lite som jag är. Ska se till att jag och frugan tar tag i det där snarast...

Nu blir det tv, sen sovning. Jag ska ju trots allt vara en duktig student och plugga imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0