En jobbande benice

Bloggen har haft en formsvacka och vägrat låta mig logga in på två dagar nu. Inte okej.

Sen igår och tre veckor framåt kommer jag som bekant spendera mina dagar på NUS.
Det är jäkligt lajbans och jag lär mig nåt nytt varje dag! Hur jag någonsin ska kunna få in allt i huvudet
som man måste veta och kunna som sjuksköterska är dock ett stort mysterium. Men sjukt skoj äre,
Min handledare är en trevlig tant, och jag får göra massa saker som jag nog egentligen inte ska göra,
men jag tackar och tar emot! Kanske kommer ha lite koll efter dom här tre veckorna åtminstone.

Har ändrat på schemat lite så jag jobbar fler kvällar den här veckan. Dels för att min handledares schema
inte stämde med mitt, och dels för att jag inte fungerar på mornarna och hellre är på jobbet när jag är pigg och
inte en zombie. Dock var det en extremt otrevlig upplevelse att gå hem klockan 21.30 i -20 grader. Fy faaaan vad jag frös.
Note to self: Ha med täckbyxor när du jobbar kväll, smartass.

En dålig sak med jobbet är dock att vi magsjuka på avdelningen, och nu mår jag illa. Magen är i uppror..
Jag hoppas verkligen att det är så kallad psykisk magsjuka, och att jag bara mår dåligt för att jag vet om att jag varit i kontakt med smittan.
Vet inte vad jag gör om jag blir sjuk, jag har varken tid eller lust till det.. Och magsjuka är ju fan det värsta man kan ha.

Nu ska jag läsa på om lite sjukdomar som mina patienter har så jag har lite bättre koll.
Sen ska jag sova. Alla dessa nya intryck gör en jävligt slut..

Och justja.. JAG FICK KÖRA SPARKCYKEL I KULVERTEN OCH HÄMTA BLOD IDAG! LYCKAN VAR TOTAL :)

Kommentarer
Postat av: frida

glad att du trivs bebis, låter kul det där :)

2009-02-18 @ 11:44:29
Postat av: beata

iih på akkis har de en massa sparkcyklar oxå, inte för att jag kommer få köra nån än på ett tag då vi inte har praktik förräns i T2.. Men gash det kommer bli kul! Bara jag inte får torka bajs.. :S

2009-02-19 @ 13:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0