...


Det utspelade sig en märklig situation i köket idag.
Jag och en av utbytesstundenterna lagade mat samtidigt, och vi artighetspratade lite om vädret och julen och plugget. Så frågar han om jag brukar träna. Jag svarade självklart nej, varpå han säger att jag verkligen borde det. Så jag säger att jag inte riktigt är typen som tränar, och han i princip svarar att jag är tjock och borde tänka om. Jag skrattade lite och trodde ju att han skämtade, men då säger han att han var seriös och att han tycker jag har tjock mage. Jag höll på att dö. Jag fick hålla mig för att inte skratta, alternativt ta upp en diskussion om hur vrickat hans kroppsideal var, men jag höll mig och fortsatte med min matlagning.
Alltså vem fan säger till en annan person att dom är tjock, oavsett om personen i fråga är det eller inte?
Gör man så i Irak?
Märklig upplevlse.

Mitt pluggande går trögt. Har läst på inför praktiska eximinationen, men jag är lika nervös för det. Nåt fel kommer man ju göra, nån fråga kommer det vara jag inte riktigt kan svaret på, sen handlar det ju bara om det är ett tillräckligt stort fel för läraren att underkänna mig för det. Men ja, jag orkar inte tänka på det. Får fan panikångest snart.
Uppsatsen går sådär. Inte så mycket framåt men jag har strukturerat upp lite sidor i böcker och sånt där det står ett och annat vettigt. Bara den lilla detaljen att få ihop det till en text också, men det tar jag imorgon alternativt tisdagkväll medan jag tvättar, alternativt 26-28, alternativt hoppar jag av och börjar på McD :)

Nu lite mer chipsätande. Eftersom jag redan är tjock liksom... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0