Dexter eller sinister?

Jag kan inte ens höger och vänster på svenska, hur ska jag då kunna lära mig det på latin också?

Föreläsningen imorse tog död på min hjärna. Bara att sätta igång och försöka lära sig saker redan 8.15 på morgonen är ju en omöjlighet, och när jag sedan inser att jag ska måsta läsa om både osmos och diffusion igen så dog jag lite i själen. Det var inte kul på gymnasiet, och det kommer inte bli kul nu. En och annan kemisk formel ska vi även kunna, men det var bara två stycken och med tanke på hur många jag tvingades lära mig på kemilektionerna förut så ska väl det inte vara nån big deal so to speak.
När jag kom hem vid halv ett däckade jag i sängen och kom inte upp förän vid fem, då jag inte ens orkade laga middag så jag tog en en-minuterspromenad till ica och köpte pastasallad med räkor. Väldigt oekonomiskt av mig såhär några dagar innan csn kommer, men va fan. Det var ju en nyttig sallad iaf!

Imorgon börjar jag tidigt igen, och eftermiddagen ska jag försöka umgås med min anatomibok.
Torsdag är jag ledig, men kommer spendera dagen på mb. Fredag skola och sen ledig igen. Så jag ska nog överleva den här veckan också.

Gnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0