Gött med mat, Ove

Gröt och saft är en jävligt udda kombination. Inte så gott heller. Men what to do när man inte har någon mjölk?!
Förutom att prova nya maträtter har jag inte hunnit med så mycket annat idag.
Jag skulle kunna dra till med en massa spännande som skulle kunnat ha hänt, men jag är inte på mytarhumör idag.
En tanke som jag hade igår var att jag skulle ta en promenad till apoteket och köpa nässpray idag..
Men eftersom det regnar går jag inte utanför dörren. Inte ens för att hämta posten.
Att jag inte hämtar den är dock en väldigt dum grej, eftersom våran postlåda i princip är kluven mittitu, vilket gör att posten blir väldigt blöt när det regnar. Men det är förmodligen inget till mig ändå. Dåligt med beundrarpost.
Så förutom att vara rebellisk och vägra gå ut så ska jag klura på vad jag ska äta till middag idag eftersom mamma är en svikare och skulle äta ute med sina arbetskrambrater. Dålig stil.
Och inte blev det någon pubmacka igår heller. Pappa hade naturligtvis inte bokat bord, och hela hudik skulle tydligen äta där klockan sex som vi, bara det att dom bokat bord. Så det blev pizza på O'sole mio. Inte helt fel det heller.
Ett helt inlägg om mat märkte jag nu. Och lite om nässpray. Men så är det dom två sakerna som orsakar den största tankeverksamheten i min hjärna också.
Nu ska jag fixa naglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0