Det är fan inte sant!

Att säga att jag är torr i ansiktet kan vara årets underdrift.
Alltså det är helt sjukt. Huden flagnar som om jag legat och stekt en vecka i Turkiet!
Det kliar, svider och det känns som om huden ska spricka upp vilken sekund som helst.
Är faktiskt lika förvånad varje morgon (läs: eftermiddag) när jag kliver upp och inte ansiktet ligger kvar på kudden.
Helt jävla galet.
Provade att sminka mig idag bara för att påminna mig själv om att jag inte är så jävla ful som man kan tycka när man går runt oduschad, osminkad och med röda torrfläckar över hela ansiktet.
Och ja, bättre blev det ju. Sådär i 10 minuter. Tills min ödlehud trängt igenom foundation och puderlagret och jag såg ännu förjävligare ut. Sammanfattningsvis; DET GÅR INTE SMINKA ÖVER TORR HUD!
Nä. Jävligt less blir jag. Fatta dilemmat att inte ens kunna låssas vara snygg med smink.
Men jag och idominsalvan har ju så trevligt ihop, så vi kan ju isolera oss i källaren och aldrig mer komma ut därifrån.
Framtidshopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0