En liten olycka

Eftersom jag tycker det är så oerhört jobbigt att noppa ögonbrynen så har jag sen en tid tillbaka använt vaxstripes istället.
Dock var dom slut idag och ögonbrynen var i stort behov av rensning.. Så jag tog hårborttagningskräm som jag även använt till ändamålet en gång tidiagre, med lyckat resultatat.

Men inte idag nej. Jag fick en allergisk reaktion och nu är huden runt om ögonbrynen knallröd och uppsvälld.
Och det är väldigt svårt att sminka över en svullnad, eller helt enkelt omöjligt, så ni kan ju tänka er hur snygg jag är just nu.

Ont gör det också. Jag kan i princip inte röra på ögonbrynen, d.v.s göra en min överhuvudtaget utan att det känns som om huden ska ramla av och det ska bli två stora köttsår istället.
Men jag kan ändå inte göra annat än att skratta, det är ju så jävla typiskt mig det här så det finns inte.
Så nu ska jag försöka kyla ner ögonbrynen med is eftersom min bror kommer och hämtar mig snart och vi ska till stan och fika med pappa. Bra dag att visa sig bland folk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0