.

Min axel is killing me.
Att jag har ont i axeln beror på att jag fiskade igår.
Japp, f-i-s-k-a-d-e. Inget jag gör dagligen om man säger så.
Jag brukar vara den som får ro båten.

Hur som haver. Sommarfeelingen övertog mitt vanliga förnuftiga jag till att tro att helt plötsligt var sportfiskare.
Så där stod jag, på bryggan med uppvikta jeans i eftermiddagssolen och kastade. Och kastade.
Efter en stund, utan några större missöden så börjar det plaska som fan i vassen en bit från bryggan.
Jag blev livrädd och sprang upp till stugan och ropade på mamma som fick följa med mig ner på bryggan för att undersöka vad det var för monster som hade planer på att döda mig.
Och då såg vi. En gädda. En stor jävla gädda.
Så jag slutade att fiska. Jag ville ju förihelvete inte ha napp. Och speciellt inte en mördargädda.
Summan av min fiskeberättelse är alltså att jag sträckte mig någon gång under något att kasten med spöt.

Dagen idag har bjudit på modevisning på Forsa folkhögskola med Alex och sedan grillat till middag.
Trevlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0