.

Wiiie. Första blogginlägget någonsin skrivet från stugan.
Miin kusin kom över med sin dator igår, hon skulle till Sundsvall över helgen och jag är så kallad barnvakt åt den nu.
Vi har ett ganska fint förhållande jag och datorn, förutom en liten sammandrabbning då den jäveln inte ville koppla upp mig på internet. Men efter två psykbryt och hot om att slänga den i sjön så fungerade den. Mycke bra.

Idag har jag sälat på altanen med sällskap av en bok hela dagen. Förutom ett avbrott på en timme då det kom ett monstermoln som vägrade släppa fram solen. Men den återkom som sagt.
Ikväll blir det fotboll i grannstugan, alltså min mosters. Varken hon eller mormor är här i helgen så jag och mamma sköter residensent ensamma. Så nu är jag helt plötsligt inte så jävla off som man annars lätt känner sig här ute i skogen utan internet och tv. Jag är lika uppdaterad som hemma, om än med något segare internet och världens minsta tv.
Men före fotbollstittandet ska jag göra ett besök borta på kollot som ska grilla hamburgare och korv ikväll..
Dock måste jag nog kladda på en gnutta smink först, vore ju onödigt att skrämma dom små barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0