en aktiv dag

Idag har jag inte suttit hemma, i mjukisbyxor i min osociala bubbla och surat.
Nej nej.. För en gångs skull har jag varit upptagen hela dagen. Nästan lite ovant.

Planerna för dagen var att åka med 12.25-bussen in till broman och gjort labb på naturkunskapen.
Men just när jag var klar och skulle gå till bussen så kom Bj hem som varit i stan i sin nya lägenhet och berättade att han tänkte åka på IKEA och handla..
Så jag dissade naturkunskapen ganska hårt och följde med till sundsvall istället.
Lite roligare sätt att spendera dagen på så att säga.

Bj köpte en säng, nattduksbord och lite små grejer, och jag firade att jag fått lön idag genom att göra av med den så fort som möjligt och införskaffade mig en bokhylla och en papperskorg.. Min nuvarande papperskorg med Timon och Pumba känns ju lite väääl 90-tal ;)

Efter handlandet åt vi på McD och sen åkte vi hem. Min cola räckte hela vägen till Bjs lägenhet.
Skillat tyckte jag, cp tyckte Bj.

Och sen vi kom hem har vi burit lådor, lastat saker på släpvagnen, lämnat av i lägenheten, åkt hem igen och lastat på nya saker, åkt till Hudik och lämnat av mer saker, upptäckt att halva soffan var borta, hittat soffdelen på E4an, konstaterat att soffdelen var död och hade blivit överkörd av en lastbil, åkt hem och kollat på nya soffor på ikeas hemsida..

Imorgon ska vi flytta mera. Och köpa alkohol till mig. Bra skit.
Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0