Det årliga besöket!

Idag var jag hos tandläkaren.
Dom senaste åren har jag inte gillat att gå dit, bara för att jag haft en tandhygienist som inte pratat svenska.
Eller ja, hon har väl kunnat säga "hej" och "tänder" iaf. Men det blir inte mycket till samtal av det.
Men idag var det en ny som tog hand om mig. Hon hette Malin eller nåt, trevlig tjej.
Hon pratade och jag nickade och fick ur mig små gurglanden till svar när jag låg där med speglar och grejer i munnen. 

Efter undersökningen lärde hon mig titta på röntgenplåtarna. Eller ja, titta kunde jag väl redan innan, men nu fick jag veta vad man letar efter och vad allt i olika gråskalor är. Mycket givande besök!

Fast då var det ju den lilla parantesen att jag hade ett hål. ETT HÅL.
Det har jag aldrig haft.
Men nu hade jag lyckats få ett mellan två tänder. Ganska skillat av mig måste jag säga.
Så jag ska tillbaka 3 oktober och borra. Ska bli riktigt spännande!

Ja det var väl allt för nu.
Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0