Latdag

Idag var jag lat ända fram till kl 16 då jag helt frivilligt gjorde mat till mig och mamma.
Det blev gott.
Mamma blev glad.
Sen diskade jag.
Mamma blev ännu gladare.
Husfriden räddad.

Jag börjar bli riktigt nojjig över mitt kommande tandläkarebesök på onsdag.
Jag vill inte borra. Jag är skiträdd.
Mest rädd är jag för bedövningssprutan. Så jag tänker inte ta nån sån.
Jag hatar sprutor.
Och i samband med min bedövningsvägran är jag jätterädd för att det ska göra svinont.
Det är en motsatt win/win-situation.
Jag kommer bara förlora på det hela.
Tur att dom inte ska ha betalt för det, då hade jag mått riktigt dåligt.

Nä, imorgon ska jag köpa tandtråd och flourtabletter och se till att aldrig mer få hål.
Jag ska vara lika rädd om mina tänder som jag är om mina naglar.
Då borde jag klara mig undan fler kariesangrepp.

Nu ska jag sova och försöka ta mig upp tidigare än 13.30 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0