Bra och dåliga starter på dagarna

En bra start på dagen skulle t.ex att gå till bussen, ta upp busskortet och åka med bussen till skolan.
En dålig start på dagen skulle t.ex vara att gå till bussen, upptäcka att man inte har busskortet med sig och få gå hem och hämta det, missa första lektionen på skolan och ta nästa buss till stan.
Gissa vilket av alternetiven som drabbade mig idag?
Jag blev liiite less. Eller rätt mycket. Jag dampade ur och hade lust att lägga mig i sängen när jag kom hem igen, men eftersom jag verkligen behövde hämta historiaboken så jag kan plugga till det där jääävla provet på medeltiden (eller vad det nu är) så måsta jag åka till skolan. Sug miiin...

Imorgon är det iaf en bra dag. Vi har ingen historia enligt vissa osäkra källor, men det är ju dock källor som jag litar stenhårt på i sådana här situationer. Och ingen italienska har vi heller, för Eva är i tönt-Italien, vilket innebär att jag bara har en lektion kvar mellan 13 och 14 eller nå sånt. Orka gå på den då? Nej. Det orkar man inte.
Så imorgon ska jag vara hemma och plugga matte, fysik och historia.
Fast det tror inte ens jag på, men matte måste jag åtminstonde göra. Och historia.
Fysiken är ju inte förns på fredag, så orka lägga tid på det nu..

Trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0