Vad är det för fel?

Men kan snön smälta bort eller? Jag blir så less..
Nu är jag hemma och gör svenska uppgift. Jag är så jävla duktig så jag blir rörd..
Fast om typ en timme ska jag tillbaka till skolan och ha en viktig mattelektion, och sen ska jag på gymmet. Orka.
Men ja, det var inte riktigt det jag ville beklaga mig över.

Som vi alla inbitna fans vet så är det ju dags för ESC, Eurovision Song Contest alltså, om lite drygt en månad.
Mer eller mindre bra bidrag från hela Europa är med och tävlar, däribland Sverige då.
Jag förstår att alla är nyfikna på vilken placering vi ska få iår, det är vi ju alla år?
Men vad jag inte förstår är varför vi alltid måste favorittippa oss själva? Vi är inte så jävla bra som vi tror.
När vi skickade Martin Stenmarck för 2 år sedan så stod det i tidningarna att han var bäst av alla och att vi kunde lugnt sitta hemma i tv-sofforna och se Martin ro hem segern typ. Men johejsan?
Vi kom typ nästnästsist eller nåt. Vi var dåliga. Europa tyckte vi sög. Vi tyckte vi var bra.
Som så många andra gånger..
Vi fick lix kvala in förra året, och det gick nog bra mest för att vi hade Carola. Låten var ju helkass, men ja, alla älskar väl Carola, så det gick ju vägen. Lyckades även sno åt oss en 5e plats, men inte fan var vi bäst som så många sa.
I år tävlar The Ark för oss i Helsingfors.. När jag går in på Expressens hemsida så har någon fått äran att sätta betyg på alla låtarna som ska ställa upp i år, och vad är det man möts av?
Jodå, The Ark har 5 "getingar", vilket inget annat av dom 24(?) bidragen har.
Nej nej, vi är ensamma i topp och ingen kan hota oss. Jäh right?
Jag personligen tycker att The Arks låt är helt okej, och jag hoppar gärna runt på ett ben och spelar luftgitarr när jag hör den.. Men det är ju jag? Jag är inte så svårflörtad, utan diggar ju det mesta, som Linda Bengtzing och Magnus Carlsson. Jag har inte så höga krav med andra ord.
Okej att vi i Sverige tycker att våran låt är bra, men hur vet vi egentligen vad dom andra länderna tycker?
Det är ju trots allt dom som får rösta på oss, vi har ju ingenting att säga till om när det gäller vårat lands poäng.
Kan ingen bara lägga ner snacket om att vi är störst, bäst och kommer ta hem alltihopa?
Vi är inte så bra som vi tror. Kom ner på jorden.


Tjarå

Kommentarer
Postat av: Äänis.

Ojoj, vilket djupt inlägg om melodifestivalen. Haha, vilken jädras nörd du är!

2007-03-19 @ 18:30:14
URL: http://annacatharina88.blogspot.com
Postat av: frida

benice is on fire!

2007-03-19 @ 20:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0