Jag förvandals till en 90 åring

Det tar på krafterna att jobba.
Har fått 2 dagar att gå nu på min första jobbvecka, och jag känner mig redan som Greta 96 år på avdelningen.
Fast hon heter inte Greta. Men jag kommer inte ihåg vad hon heter, och dessutom är det rätt oviktigt.

Känner mig som en levande bacill när jag kommer hem, men annars finns det inte mycket att klaga på.
Riktigt soft jobb faktiskt.

Dock verkar ju Gud (nej, jag har inte börjat tro på Gud, men daaah)  hata mig eftersom det passar på att vara finväder nu när jag jobbar. Det är verkligen kul att gå runt att se ut som en alvedon. Färgmässigt alltså.
Enda stunden jag varit ute var när jag hängde tvätt idag, och då hade jag jobbkläder och blev inte alls så grillad.

Jag funderar på att jobba i bikini och tvinga alla tanter att vara ute hela dagen.
Men dom klagar ju så mycket.. För varmt.. För kallt..
Sen försöker dom rymma ibland också. Och svär som om dom hade betalt för det.
Men dom är söta på nåt sätt.
Jag gillar mitt jobb.
Fast jag gillar inte att kliva upp så jävla tidigt på morgonen. Imorgon börjar jag 7. Omänskligt.

Jag är trött. Jag behöver sova.
Förmodligen kommer det sluta med att jag kommer måsta hyra in mig på ett rum där för att återhämta mig efter mina 6 veckor. Få åka lift till duschen.. Ligga och kolla på tv som en död säl hela dagarna.. Få maten serverad..
Mja, inte helt fel.

Nä, nu ska jag gå och vila lite så jag är piggare än mina gamlingar imorgon.
Jag har liksom fått för mig att det är en fördel.. Men vad vet jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0