Det är synd om.. Mig

Frida tycker att jag skulle skriva ett helt inlägg om hur synd det är om henne idag.
Men jag tycker faktiskt mer synd om mig själv idag, även om Frida kommer tätt efter på listan.
Om det nu finns någon sån..

I natt och imorse har jag ägnat mig åt att ha ont i magen och må illa.
Jag ringde jobbet vid 5 och sa att jag var lite ur funktion så att säga, så dom tyckte jag skulle stanna hemma.
Vi har redan en boende på jobbet som är lite krasslig och har typ magsjuka eller liknande, så det vore ju dumt att smitta ner hela avdelningen.
Fast nu mår jag rätt bra igen. Har fortfarande ont i magen, men det kan jag nog överleva med.
Så p.g.a detta blir jag typ 480kr fattigare än beräknat när min lön kommer i augusti. Kul liv.
Men det är rätt skönt att vara ledig idag också, eftersom jag jobbar hela nästa vecka utom torsdag.
Kul liv igen.

Att det är synd om Frida, enligt henne själv, idag beror på att hon hade måstat lasta hö och åka traktor.
Det är inte synd om henne för att hon måste göra det - Hon får betalt gissar jag på, medan jag sitter här hemma och ser mina pengar tvina bort. 1-0 till mig.

Det andra argumentet var att hon skulle måsta åka till Iggesund och hälsa på sin farmor.
Det är inte synd om henne för att hon måste det. Jag har ingen farmor att hälsa på. 2-0 till mig.

Det var även synd om henne för att hon måsta söka jobb.
Jag tycker det är ett dåligt argument eftersom hon faktiskt kunde gjort ett ryck i våras och förmodligen haft någonstans att jobba nu. Det är alltså självförvållat. Inga det-är-synd-om-mig-poäng delas ut.

Och det som hon främst tyckte gjorde att hon skulle få ett helt inlägg tillägnat sig själv var för att hon har urinvägsinfektion. Och okej då. Jag lägger mig. Urinvägsinfektion är bland det värsta som finns.
Det känns som att kissa nålar. Inte coolt. Frida får sitt första, och enda poäng. 2-1 till mig.

Alltså, sammanfattningsvis; Det är mest synd om mig efter vissa mer eller mindre avancerade uträkningar.


Ikväll ska jag chilla med en chipspåse och min man Nisse och du är inte välkommen :)
Hejs


Kommentarer
Postat av: Frida

personligen tycker jag att bedömningen var rätt orättvis. jag åkte aldrig till farmo, jag tyckte jag hade för ont för det, så då får inte du snylta på farmor-poängen, speciellt inte dftersom du ändå har en mormor som inte jag har. och vad jag vet har jag inte fått några pengar ehller, så inga poäng där heller. logiskt sett borde jag vinna med iaf 3 poäng, en urinvägsinfektion är värd minst 2, och minst 1 för hölastning som är varmt och äckligt och sticks.

2007-07-13 @ 16:34:03
Postat av: söderberg

In your dreams sötnos :)

2007-07-13 @ 23:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0