Den stora frågan om o.b-tillägg

Klockan ringde runt 5. Vaknade motvilligt. Klev upp, om möjligt, ännu mer motvilligt.
Ställde mig framför spegeln och funderade på vem fan den bleka, trötta zombin var som stod och stirrade tillbaka på mig i spegeln var. Tyvärr var det jag. Fick lust att gå och lägga mig igen, men snålheten över att förlora en dagslön tog över och jag hällde kallvatten i ansiktet för att kvickna till. Det hjälpte inte.

Det borde vara o.b-tillägg när man börjar så tidigt som klockan 7 på morgonen som jag gjorde idag.
Personligen så tycker jag att det är riktigt obekvämt att kliva upp och jobba den tiden.
Och det heter ju obekväm arbetstidstillägg.
Mej nejdå. Ob:t börjar man få efter klockan 19 på kvällen. Det är väl inte en obekväm arbetstid?
Så trots att jag rullar ur sängen klockan 5 på morgonen så får jag mina 93 kr i timmen, vilket är lika mycket jag skulle fått om jag haft sovmorgon till klockan 10 och börjat då.
Konstigt de tdär..

Annars hinner jag inte med så mycket om dagarna.
Jobbar 7-16 nästa vecka förutom onsdag. Känns lite onödigt med en enda ledig dag sådär mitt i veckan,
men man ska väl inte klaga.

Blir kanske stugan imorgon om jag känner mig manad att följa med.
Annars åker jag ut dit med Bj på fredag och åker vattenskoter.
Sen känns det väldigt oklart om vad jag ska göra med min lediga helg..

Gatufesten känns lite överskattad, även om jag är sugen.. Men 340 spänn? För att kolla på typ.. Marit Bergman?
Njae. Ytterst tveksamt.
Ett annat hett alternativ är att sitta på Annas säng och spela vänd-tia och dricka sprit..
Eller så är jag en tråkig människa och chillar med min syster i stugan istället.
Fast det sistnämnda känns det som jag kommer hinna med en hel del av i sommar ändå..
Mja, tåls att tänkas på.

A men tjarå?

image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0