Nu när jag är arbetsfri..

Ska jag ägna mitt liv åt viktiga saker.
Förutom att läsa naturkunskap B på komvux då.
Det är en av sakerna som hör till dom icke-viktiga sakerna jag ska roa mig med.

En av dom viktiga sakerna är att åka till Stockholm.
Imorgon åker jag och mamma dit, och blir där en vecka.
Egentligen skulle vi inte stannat så länge, men eftersom biljetterna tydligen inte gick att omboka så är vi liksom fast i huvudstaden. Kan bli intressant.

En annan viktig sak är att åka till Stockholm en gång till för att spendera lönen.
Jag behöver skor, tröjor, t-shirts, jeans, mascara, foundation osv osv. Det kommer bli dyrt och det kommer att vara lättvärte!

En tredje viktig sak är att gå på korgen så ofta som möjligt.. Helst så man blir stammis och får gå före i kön.
Det vore coolt.
Dom flesta verkar dra härifrån och göra något viktigt med sitt liv, men icke.
Jag, Anna och Beata ska blida nåt slags järngäng tror jag och hänga på August och Bockarna så ofta som möjligt.
Är det någon som är intresserad av att joina så är det gratis.

En fjärde viktig sak är att jag måste skaffa mig ett jobb så jag kan flytta till stan.
Det är inte roligt att bo här längre, om det nu har varit roligt nån gång.
Men för att flytta behövs en budget, så jag får nog leva parasit på mamma ett tag till.
Dock är jag en betalande parasit !

En femte viktig sak jag ska göra är att undersöka exakt hur många timmar jag behöver sova för att vara pigg när jag vaknar.
Jag gissar på att 10 timmar är optimalt, men jag ska som sagt undersöka saken.


Nu ska jag bege mig till sängen för ovanlighetens skull.
Måste upp och skjussa mamma till jobbet imorgon bitti typ kl 7.
Hutlöst tidigt.
Men annars hade jag måsta åkt buss till stan och hämtat bilen och sen åkt hem och hämtat Fimpen och skjussat han till stugan eftersom han ska vara där med Rosa och Hans när vi är i storstaden.
Och alla vet ju att det är bara körkortslösa, mobbade människor som åker buss..
Alltså inte jag.. Eftersom jag både har körkort och inte är så mobbad. Bara lite, emellanåt.

Adjö

Kommentarer
Postat av: therese

skulle inte ni sälja huset till BJ och flytta in till stan eller hur blev det? och klart det har varit roligt att bott på hyttepytte gatan :D

2007-08-17 @ 18:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0