årets längsta blogginlägg

idag är en jävla pissdag och därför tänker jag göra en kort historia lång om hur mycket jag hatar lensme.se. beställ aldrig linser därifrån!! aldrig, aldrig, aldrig. även om dom är billigast.

i princip varje beställning har varit försenad. dom har skickat fel styrka och trasiga linser mer än en gång. första veckan i december gjorde jag en beställning. efter tre veckor när det fortfarande inte kommit någon leverans ringde jag och fick veta att det var försenat, men var på väg.

i början av januari fick jag en påminnelse på att betala räkningen - innan jag ens fått linserna. så jag ringde och klagade och dom sköt upp betalningsdatumet. så kom äntligen linserna, tre veckor senare än utlovat. och jag betalade. allt frid och fröjd.

så idag när jag kommer hem har jag fått en påminnelse. där det står att jag ska betala för linserna annars går det till inkasso! så jag ringer, upprörd så jag höll på att gå upp i atomer. då har dom tydligen skickat två leveranser till mig, varav bara den ena uppenbarligen kommit fram - den jag faktiskt beställt. så säger tjejen jag pratade med att jag måste ju anmäla om jag inte fått en leverans. vafaaan jag ringde ju och sa att det var försenat redan i december, och dom sa att jag skulle vänta och att dom var på väg. hur FAN ska jag kunna veta att dom skickat två paket till mig när jag bara beställt ett och att då det ena kommit bort på posten?

det kunde ju kanske den jag pratat med redan när jag ringde och klagade på förra fakturan att jag hade två obetalda leveranser, det sa hon ju inte ett ljud om. men nu skulle det tydligen fixas, vilket jag inte tror ett dugg på med tanke på tidigare stolpskott som "hjälpt" mig i kundtjänst, så jag får väl ringa och kolla imorgon om dom verkligen makulerat fakturan på grejerna jag inte beställt. kul om det börjar droppa in grejer från inkasso när det inte ens är jag som fuckat upp det.

JÄVLA LENSME!! om jag gör EN beställning och dom skickar TVÅ, varav en kommer fram. hur fanihelvetesjävlakuksatan ska jag då veta att en leverans tappats bort på posten och att jag blir betalningsskyldig för grejer jag inte ens visste jag skulle ha? jävla popcorn. död åt världen.


så typiskt att det ska bli sådär på en redan dålig dag. det är kallt och jävligt ute, det slutar aldrig snöa och föreläsningen imorse var den mest onödiga jag någonsin varit på. vi fick lära oss hur tobak växer. det har vi ju väldig nytta av! kommer säkert någon rökande patient någon gång och vägrar lämna avdelningen om han inte får veta huuuur hans cigaretter blir till. NOT. kanske skulle ha lite bättre användning av att veta hur man får patienterna att sluta röka?

föreläsningen efter lunch var desto bättre. där fick vi lära oss att man inte ska ha med sitt ansikte om man vill skicka avklädda bilder på sig till sin pojkvän eller flickvän. och att man aldrig ska fråga barn "varför?" för dom svarar bara "därför". ja, lite annat vettigt sa hon kanske också, men det kan ha varit så att jag facebookade då.

nu ska jag ta mig en promme till ica och köpa något till onsdagsmyset. sista tjugan på kontot bränner i fickan och jag är värd något ätbart efter en sån här mindre upphetsande dag.


avslutningsvis, för att inte bara vara bitter bjuder jag på en bild på världens finaste melicia!


mosters <3


Kommentarer
Postat av: Lotta

MEN FY FAN!!! Och så är du ju allt bra rolig, haha. Men vad mena du med barnen? Utveckla gärna. Glöm ej pava.. Puss

2011-02-23 @ 21:45:45
Postat av: Therese W

Ååh vilken sötis :-) såg bilden i ht igår, och ja hon är ganska lik sin pappa, men även dig :-P

2011-02-26 @ 07:14:32
URL: http://ebba-therese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0