...


Jag vet inte om jag börjar bli trött eller om det här är roligt på riktigt.
Alltså svarsalternativet i fetstil.
(Defibrillering är alltså när man har sånna där stötgrejer vid hjärtstopp och man skriker CLEAR !)

Varför ska jag säga "rör inte patienten" innan jag defibrillerar?
A. a/ för att den som rör patienten kan störa apparatens defibrilleringsfunktion.  
B. b/ För att varna de som är i fysisk kontakt med patienten att de riskerar att få ström i sig.  
C. c/ Varningen gäller bara personalen, inte anhöriga som kanske vill hålla patienten i handen.

Nu sova. S-HLR avklarat med 22/24p. Helt okej insats kan man tycka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

antar att utebliven bloggning beror på att du pluggar så hårt ;)

2010-01-11 @ 21:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0