...


Idag har jag köpt hudvårdsprodukter för över 300 kronor. Så mycket har jag nog inte lagt på sånt ever in my life. Jag har liksom alltid kört på vanlig lotion i ansiktet. Och kan på sin höjd dränka huden i Idomin om det har krisat.
Men eftersom jag sedan två veckor tillbaka blivit tilldelad problemhud så var det inte mycket att bråka om.
Jag har varit torr. Torr som en jävla öken. Röda-utslags-liknande-eksem-torr. Så jag har smörjt, massvis, sjutton gånger om dagen. Detta har gjort att jag fått fet hud. Typ röda-utslag-liknande-finnar-fet. Så jag har slutat smörja och missbrukat Stiloxyl eller vad det nu kan heta istället. Vilket gjort att jag blivit sandpappertorr igen och huden har bokstavligen rasat från mitt ansikte. Alltså inte okej någonstans. Så det var bara bita i det inte så goda äpplet och köpa Vichy-produkter på appo. Nu räknar jag med att vakna upp och se ut som vanligt imorgon. Känns dock inte alltför troligt, men min hud är förtillfället så len så jag bara vill ligga och dra fingrarna över ansiktet, vilket förmodligen är en väldigt, väldigt dum idé, så jag jobbar på disiplinen och klappar bara lite försiktigt under ögonen.
Varsågod för informationen.
Nu ska jag kolla web-tv PH och sen sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0