Livstecken


Ni får ursäkta mitt o-bloggande, men jag har fan inget liv längre.
Bussen från Frigge går 5.30 varje morgon och hem kommer jag 17.30. Sen äter jag mat, motionerar mamman, duschar och däckar i sängen. Jag har inte kollat på tv på tre dagar och jag har ingen koll på bloggar längre.

Dock är praktiken jävligt bra. Jag slipper ha helvita arbetskläder, jag har satt sådär hundranittiotusen dropp, delat läkemedel, blandat och gett antibiotika, satt pvk, dragit bukdrän och kad, gett s.c sprutor, haft ankomstsamtal på engelska och sett en gastric by pass. På två dagar har jag alltså gjort mer än vad jag gjorde under fyra veckor på förra praktiken. Och även blivit erbjuden lunchdejt med en läkarstudent..

Nu ska jag sova. Uppstigning 4.30 imorgon i vanlig ordning. Ett under att jag inte somnat stående på jobbet.

Kommentarer
Postat av: s.

och of course så tackade du väl ja till daten? ;)

2010-02-17 @ 20:39:50
Postat av: Lotta

håller med föregående talare!?

2010-02-17 @ 20:46:00
URL: http://lottadahlberg.blogg.se/
Postat av: Therese - mamma till Ebba

om du bara visste vad jag är avis på dig. jag vill också vara sjuksköterska (som du nästan är snart) jag vill jag vill jag vill!!!

2010-02-22 @ 20:54:28
URL: http://ebbatherese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0