.

en dag kvar av min åttadagarsvecka. sen får jag njuta av ledighet en hel dag innan det är dags att jobba igen. blä. ska prata med bossen imorgon om jag får byta mina två sista pass, tycker det suger rätt hårt om jag ska måsta jobba kväll på fredag faktiskt.

nu har jag tryckt i mig en halv påse chips och tänkte ta mig en liten powernap på 5 timmar innan det är dags att kliva upp igen. jag är ganska så jättesuperdupermegamiljonermycket less på praktik nu. och på den tredje vfu-uppgiften som jag inte ens hunnit börja med än. men man kanske hinner läsa en bok på 200 sidor och skriva en uppsats på 2500 ord på onsdag eftermiddag? typ inte.

gnatti

Kommentarer
Postat av: Bea

prova på att bara läsa på baksidan, ev ingresser i kapitlen och bildtext så hinner du klämma 200 sidor och skriva ihop nåt, så kan du bara läsa de delar som behövs istället för allt :) gäller att prioritera rätt och det ger ändå inget att sträckläsa faktaböcker på 200sid du minns ändå inte vad det stod på sidan före.... :)

2010-12-14 @ 10:59:05
Postat av: b

synd bara att det inte är en faktabok utan en patografi som ska återberättas :P

2010-12-14 @ 16:05:37
Postat av: Bea

Vad i hela fridens namn är en patografi? grafi brukar ju vara återskapande/återberättande av nåt slag. pato nåt med sjukdom, är det som en biografi fast av/om nån som är sjuk? finns den inte på band :)

2010-12-14 @ 18:00:46
Postat av: b

ja nåt sånt är det tror jag, har inte riktigt fattat själv vad det är, men när du säger sådär så verkar det ju logiskt :) jag ska läsa en bok som en mamma har skrivit om sin cancersjuka dotter som dog. väldigt uppmuntrande..

2010-12-14 @ 18:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0