.

vad som förväntades bli en seg och plågsam dag gick oväntat fort och blev rätt så trevlig. jag har fått jobba idag, på riktigt liksom. gjort större delen av dagens uppgifter helt själv utan ett vakande öga över mig. känns så mycket bättre när man känner att man gör någon nytta och är behövd än när man hela tiden ska gå i par med handledaren, även om jag också skulle vilja ha lite koll på min student om jag hade nån. men med tanke på att detta är min sista riktiga sjukhusplacering innan jag är helt färdig så känns mycket ansvar ganska befogat.

igårkväll/natt hade mina grannar under mig fest. så mycket fest att öronproppar inte var tillräckligt eftersom min säng vibrerade. dom hade säkert jättekul medan jag låg och förbannade studentboende och beslutade mig för att bo i en ensam stuga i skogen i framtiden. även att jag fått uvi-light förbättrade ju inte sömnchanserna, springa på toa två gånger i timmen är aldrig bra för sömnen. så jag tog en u-sticka på jobbet idag och jodå, 2+ på leukoctyter. och jourdoktorn vägrade dyka upp innan jag skulle gå hem så ingen ab blev det heller. ser fram emot ännu en rolig natt!

kom hem och bestämde mig för att försöka hålla mig vaken för att  möjligtvis kunna sova bättre ikväll.. så självklart jag somnade i nästan två timmar och vaknade dregglig och hungrig. gröt till middag och nu blir det dusch innan det väntas mys resten av kvällen. uppstigning imorgon 5.30 igen.. finns ju roligare sätt att börja en söndag kan man väl konstatera..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0