Ledig dag i sängen


Idag var det tänkt att jag skulle ha tagit mig en sväng på stan, letat jacka och skor och sånt.
Men min hals is killing me så jag stannade inne. Stadsbesöket får bli på lördag istället.
Imorse ringde läkaren jag var till förra måndagen, självklart så sov jag ju då, men han hade pratat in meddelande. Frågade hur det var och sådär, om hostan gett med sig och om min urinvägsinfektion gått över och om ögat hade slutat vara. Och att jag skulle ringa han om jag inte kände mig bättre.
Detta har hänt mig en gång i livet tidigare, att en läkare ringt upp senare för att kolla hur det är med en.
Jag gillar sånna doktorer, som bryr sig. Han kommer liksom ihåg mig en och en halv vecka senare, och dessutom tar sig tid att ringa för att kolla hur det är. Sånt gillas, riktigt jävla mycket.

Ikväll blir det chips och tv i vanlig ordning. Kycklingsallad som förmodligen räckt till en person till tryckte jag i mig till middag, så jag kan inte påstå att det går någon större nöd på mig fast min kropp vägrar bli frisk igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0