Im alive

Tänkte bjuda på en update om läget eftersom jag vet att alla älskar att höra om hur sjuk jag är!
Febern ligger kvar på sina stadiga 38, men nu när jag vant mig vid att ha en förhöjd kroppstemperatur så känner jag inte av den så jättemycket faktiskt, kroppen gör inte alls lika ont längre.
Hostan ja den är ju som den är. Katastrof. Åtminstone när jag ska sova. Så jag har spenderat natten sittandes, men det går att sova så också, något obekvämare bara. Nässprayen kom till användning så jag tackar mig själv för den fina insatsen. Noskapin dricker jag som om det vore saft, funkar kanon men smakar skit.
Ska försöka ta mig till appo och köpa det i tablettform istället. Jag kräks nästan av det, så jävla vidrigt!
Halsen är bättre, jag kan svälja och andas. Bra saker att kunna har jag hört. Sen att jag fortfarande är svullen och ser ut som om jag hade påssjuka är en annan sak, ont gör det åtminstone inte.
Och rösten, ja den har gått från väsande till att mer likna Johan Palm.
Så det går ju åt rätt håll måste jag säga, långt ifrån döende!
Dock blev det inget besök på hälsocentralen idag. Hade ställt klockan så jag skulle kunna ringa dit under deras telefontid, men när det var storm och regn ute kröp jag ner under täcket igen. Fan heller att jag ska ut idag.
Hösten har intagit Umeå, och det är på något vis inte okej.
Nu: Weeds-marathon.
Sen: Möjligtvis dusch och påklädning, dock inget bestämt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0