Effektiv tjej


Fan vad ansträngande det är att göra annat än att bara ligga i sängen hela dagarna.
Hur orkar folk?
Jag känner att jag borde få sjukskriva mig en vecka nu efter allt jag gjort idag.
Blev förvisso inte ett besök på stan som planerat, men istället cyklade jag till bibblo och satt där och bläddrade i böcker, funderade, kopierade och fick nästan hjärnblödning på kuppen. Jag orkar inte med sånna här flummkurser, jag vill att alla som ska vara som anatomin typ. Antingen rätt eller fel. Inte något jävla mellanmjölksland med teorier, kansken och annat trams. Jag ser fram emot farmakologin nu. Lite klinisk kemi och läkemedelsberäkning. Finally.

Efter nästan en timme på MB så cyklade jag till Strömpilen. Köpte örhängen, present, torrschampo, skrivblock, överstrykningspennor, stift, senaste nummret av Cosmo och foundation.
Och appropå foundation.. Jag stod och velade mellan två olika nyanser, kunde inte riktigt se vilken som var bäst eftersom dom verkade ha gömt alla speglar på sminkavdelningen, och kladda på handen och tro att man har samma färg där som i ansiktet brukar ju aldrig funka särskillt bra.. Och prova fägen på halsen på sig själv utan spegel är ju inte helt enkelt..
Så jag bad om hjälp av en i personalen. Först såg hon bara väldigt besvärad ut av att jag ens pratade med henne. Sen tog hon de två nyanserna jag inte kunde välja mellan, smetade ut lite på HENNES hand och sa "Ja den ena är ju ljusare än den andra, så du får väl välja den du vill ha". NO SHIT SHERLOCK tänkte jag, men behärskade mig och gav upp. Tog den ljusa och gick och betalade.
Jag hatar inkompetent personal.

Avslutningsvis tryckte jag tre hamburgare, cola och flurry på McD. För en gångs skull gick det riktigt bra att få i sig maten, dock ligger jag ju och håller på å dö nu. Nästan iaf. Min mage gillar inte när jag äter.
Men imorgon blir det tidsbokning för laktos och glutentest på hälso. Kanske mindre smart att äta både bröd och glass när jag misstänker allergi kan man tycka, men jag kör med måttot ät allt nu utifall jag inte får sen.

Nu ska jag dejta min hemtenta med Veronica Maggio i högtalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0