Thursday, never looking back


Second dinner intagen halv tolv på natten. Min mat och sovklocka har ballat ur. Men gött var det och nu ska jag äta chips till efterrätt innan det är dags att sova.

Händelserik dag. Jag och mamma har promenerat runt på stan hela dagen, fikat och haft allmänt mys. Inget inhandlat, men vad gör väl det. Slipper man ju shoppingångesten som ibland har en tendens att smyga sig på också, och alla pengar kvar i plånboken. Två flugor på smällen liksom. Hann även hälsa på lite hos Bj och pussa på min prinsessa. Han kurrade och var ett mysmongo som vanligt.

Imorgon blir det en mindre händelserik dag. Läkemedelsberäkning står på schemat. Känns som det kan vara dags att lära sig den nu med tre dagar kvar tills tentan. På något sätt känns det som om det är ganska lång tid kvar, men jag vet hur söndagsångesten kommer vara om jag inte pluggar, så det är lika bra att sätta igång så jag inte hoppar av i hålan Docksta på vägen hem och gömmer mig i en koja där resten av livet.

Just nu pågår ett maktkrig mellan mig och Vilma också. Hon vill gå upp på övervåningen och störa mamma och Lasse så han kommer ner och sover på soffan med henne. Jag vägrar låta henne gå upp för trappen och sitter därför med datorn i köket så jag har full koll och hinner knuffa in henne i vardagsrummet så fort hon får för sig att gå upp för trappan. Icke att hon ska behöva fjanta sig när jag fortfarande är uppe och håller henne sällskap. När jag gått och lagt mig skiter jag dock fullständigt i vad hon håller på med..
Men lite söt måste jag erkänna att hon är när hon sakta men säkert kryper från vardagsrummet in i hallen, varje gång jag kollat på henne har hon kommit lite längre.

Nä lite cola på det här så jag kan vakna sjuttio gånger och vara kissnödig inatt. Sånt är ju så himla lajbans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0