Trött tjej

Nu är det dags för små barn som mig att sova.
Trött som fasiken, men kommer säkert inte kunna sova.
Brukar vara så, när jag ligger med lampan tänd i taket, alla kläder på,
tvn igång och med datorn fortfarande i knät, då kan jag knappt hålla
ögonen öppna och slumrar till mest hela tiden.
Men när jag släckt, tvättat av mig ansiktet, tvn är avstängd och det
är tyst och mörkt, ja då är benice vaken. Vaken, vaken, vaken.
Det mina vänner, det är riktigt störande. Och även en orsak till att jag
oftast har tvn på när jag ska sova, jag somnar inte annars helt enkelt.
Imorgon ska jag tvätta lakan, diska och städa lite, sånt där man kan roa
sig med på en ledig dag.

Nu - sängen som sagt.
Gnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0