Jobbigt läge

Jag känner mig sjukt osugen på att laga mat idag, Som alla andra dagar alltså.
Skulle fan ha haft matlåda med sig på pizzabuffen igår så man hade haft gratis käk några dagar.
Att jag inte orkar fixa käk idag beror mest på att jag inte orkar diska vilket jag måste göra innan jag kan göra nån ny mat, och dels för att jag inte orkar klä på mig. Och linne och trosor i korridorskök kanske är lite väl lättklätt.
Dessutom har jag ett paket jag måste hämta på posten. Så egentligen skulle jag kunna ta en promenad dit och samtidigt köpa något lättlagat på ICA, typ ungspizza eller pirog. Sjukt oekonomiskt, men nu när jag fått beslut om att jag får csn nån gång i nästa vecka, och att det kommer infinna sig cirka 9700 på mitt konto då gör att jag känner mig rik som ett troll nu. Vilket jag abslout inte är, dom pengana ska räcka till både hyra, mat, sprit, bussåkning och kurslitteratur för några tusen. Kul att vara student så att säga!
Alternativt blir det nudlar till middag. Det har jag på rummet och behöver bara koka vatten för att fixa.
Och en tedrickare som jag har självklart vattenkokare på rummet.
Faktiskt så åt jag pastasallad med räkor till lunch på skolan, så näringsintaget är det ingen fara med.
Och därefter har jag tryckt i mig ett paket kakor också, vet dock inte om det var så näringsrikt, men gott!
Men en tripp till affären blir det nog i vilket fall som helst. Sen måste jag verkligen städa.
Finns risk för att det kommer en och annan kotte hit imorgon på förfest, och då kan det inte se ut såhär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0