Jobbigt läge

Ibland är det lite jobbigt att bo själv. Och att bo i korridor också för den delen.
Hade jag bott hemma hade mamma kunnat fixa nåt ätbart till mig nu, men med 35 mils avstånd blir det vissa problem. Eller så hade jag kunnat fixa nåt själv, iklädd morgonrock i köket.
Jag vill inte gå ut i korren med morgonrock. Jag vill inte stå i köket, osminkad, sliten och jag orkar inte klä på mig.
Så ja, livet är jobbigt nu.
Men jag borde faktiskt dra på mig ett par mjukisar och traska iväg till ica och köpa nödvändigheter som jag behöver imorgon när jag ska ligga i sängen och vara trött hela dagen. Chips, dipp, fanta och något pirogaktigt som bara behöver 5 minuter i micron. Ska det vara slappsöndag så ska det slappas ordentligt.
Och jag ska faktiskt börja laga riktig mat. Så fort Lotta flyttar hit så ska jag tvinga henne att vara sällskapsätare.
Finns ju fan inget tråkigare än att laga mat och äta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0