...

Blev oväntat lugnt ikväll.
Fick sällskap av Lotta och Malin nångång efter fem, och efter nån timme gick vi iväg på sittningen
som var bland det segaste jag varit med om. Men mat fick man ju, och söderberg gillar ju som bekant
tillställningar där det serveras ätbara saker.
Men klockan nio gav jag upp. Insåg att det inte skulle bli så livat så jag drog hem, efter en sväng på ica.
Inhandlade chips och dipp, eller chippe och dippe som man tydligen säger här uppe i Norrland,
och även en påse ostkrokar som jag sitter och trycker i mig nu.
Faktiskt riktigt skönt att det blev en tidig ikväll med tanke på att jag bara sov fem timmar natten som var.
Imorgon ska jag ligga i sängen och äta kakor hela dagen och njuta av ledigheten.
Och appropå ingenting så om någon har en tvångströja över kan ni väl höra av er..
Eller om ni har något grymt förslag på vad jag kan klä ut mig till på temat "Hej, jag har kommit fel"


Kommentarer
Postat av: Malin

Chippe och dippe är något av deras påhitt! Inget man säger här, Chirre däremot ;)



Ja, tvångströja någon?

2009-01-25 @ 11:41:40
URL: http://malinlindquist.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja chippe och dippe har jag aldrig hört talas om..! Däremot är finns det vissa som säger chirre och dirre.

Du missa föresten ingenting efter du gått, surprise surprise?



På fredag måste vi ha en bättre förfest till den riktiga sittningen!

2009-01-25 @ 13:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0