benice in umeå

Lag söderberg är trött. Fyra dagar i skolan avklarade och jag känner mig redan smått döende.
Har egentligen massa att skriva om, men jag orkar fan inte.
Jag har börjat hittat lite nu iaf. Vägen hem från ICA tar inte 45 minuter längre som den gjorde första gången jag försökte hitta hem därifrån, utan snittar nu på cirka 3 minuter om jag går sakta.
Jag hittar till VV (skolan), till univeristetet, jag vet vart systembolaget nere på stan ligger och jag tar mig till NH och Corona utan problem. Jag har t.o.m kommit så långt i mitt yrande så jag har börjat med genvägar.
Fick en ny visad för mig senast idag som var riktigt bra. Och dessutom orienterade jag och Malin oss igenom NUS kulvertar så man kan gå inomhus nästan hela vägen hem. Perfekt i det här jävla islandskapet.
Andra saker jag hunnit upptäcka är att det alltid är motvind i Umeå. Det spelar fan ingen roll vart jag ska så blåser det rakt i ansiktet. Och det är trappor överallt. Och ni som känner mig vet hur jag tycker om trappor. Så jag klagar högljutt varje gång det ska gås upp för en trapp, vilket jag gör hela dagarna känns det som.
Jag förespråkar hiss om man säger så.

Nu skulle jag vilja sova. Men eftersom jag och datorn har varit ifrån varandra så länge så behöver vi lite kvalitetstid.
Ska lägga in lite musik från usb-minnet som jag aldrig hann hemma och sen ska jag beställa böcker.
Är väl även tänkt att jag ska göra mig lite mat, städa lite, diska, hänga upp kläder i garderoben, lägga cider på kylning inför imorgon.. Och säkert arton andra saker jag glömt. Sova, vad är det?


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi hade ändå roligt i kulverten! :D

2009-01-23 @ 13:50:12
URL: http://malinlindquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0