Svinflu?

Jag börjar få ont i halsen. Riktigt jävla ont. Så det känns ända upp i öronen.
Detta är på något vis inte okej, jag har varken tid eller lust att vara sjuk.
Självklart spekulerar jag i om det är svininfluensa jag fått. Är inte insjukningstiden sådär 3 timmar för den?
Jag har hört det någonstan tror jag, och jag hade inte ett dugg ont förut idag när jag var på stan.
Nej det har minsann kommit smygande de senaste timmarna.
Eller så är det en hederlig halsfluss. Eller en fjantförkylning.. Men det vore väl lika bra att dra till med en riktig sjukdom när jag ändå håller på. Jag är inte direkt rädd för grisflunsan, det är ju faktiskt bara som en vanlig influensa, men med lite mer hysteri.
Men frågan är vad som skulle hända om jag fick den. Skulle hela min korre bli isolerad? Vad skulle hända med alla klasskambrater jag varit i kontakt med idag, skulle dom också få stanna hemma i två veckor typ?
Skulle jag bli isolerad har jag iaf laddat med nudlar nu för säkerhets skull.
Nu ska jag skura bhar och äta körsbär. Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0