Det går bra nu


(Såg att BB använde sig av samma uttryck som jag gör med jämna mellanrum, alltså "Det går bra nu".
Dock menar jag ju oftast tvärtom när jag säger det, och det gjorde nog inte B. Men ändå, samma uttryck!
Kommer jag bli känd nu?)

Första blogginlägget från nya datorn. Den är fin min nya sambo. Fungerar och är snygg.

Jag kanske borde börja med att återgå till mitt förra inlägg, det lite smått ångestfyllda och jag-är-dum-i-huvudet-inlägget.
Det var ju så att jag inte riktigt visste om att man måsta tacka ja till att fortsätta utbildningen.
I min bubbla så var man liksom antagen när man väl var det, går man ett program så gör man och så vidare.
Men icke!
Så i samma stund jag loggade in på studera och såg att jag var struken från utbildningen så snabbspolades mitt liv framför ögonen på mig och jag såg socialbidrag, skrikande ungar och en sunkig etta i Igge.
Haha, nä kanske inte riktigt så.
Jag är ju inte riktigt den som får panik över saker, eller känner mig speciellt stressad vad som än skiter sig..
Så jag började genast fundera på vad jag skulle pyssla med i höst. Åka till Norge med Frida kom på första plats.
Flytta ihop och leva på O kom som andra alternativ. Flytta hem fanns inte med på listan kan man väl konstatera.
Men istället för att boka buss till Oslo så både mailade och ringde jag till sekreteraren på VV och som ni förstår så löste ju sig det hela. Hon kunde tydligen bara göra en manuell inläggning när terminen börjar så är jag back in ja.. hur det nu stavas.
Men jag kan ju erkänna att för en liten liten stund kändes det jävligt bra att jag inte alls skulle fortsätta plugga till hösten och funderingar som att inte ens försöka lösa problemet dök ju upp i huvudet, men den latsidan av mig ska jag ju som bekant inte lyssna så mycket på..

Så om en vecka bär det av tillbaka till mitt mansion på Fysikgränd. Omtenta, en lat helg i sängen framför tvn och kanske vinpimpling hos Sofie och Jon om jag har tur.

Annars finns inte mycket att tillägga. Jag tentapluggar för fullt vilket innebär att jag mest kollar You Tube-klipp och läser bloggar. Gör inget idag som du kan göra imorgon..

Kommentarer
Postat av: din nästan sambo

men ditt bajs, jag hann bli rikigt överlycklig innan jag kom till att det löste sig. benice ska med mig till oslo, benice ska med mig till osloo! jublade jag i mitt huvud. men icke. besvikelsen var total. jag ska nog ringa ett liet samtal till umeå och se till att dom kastar ut dig igen. vem/vad är BB som snott vårat "det går bra nu"? vi måste ju ha varit först iaf eftersom jag vet att jag kört med det en massa jävla år nu.

2009-08-22 @ 11:39:28
Postat av: s

2009-08-25 @ 07:32:15
Postat av: ditt fan.

okej! på torsdag och fredag på dagen är jag i umeå, så då kan jag stå med vimplar på ålidhem och vinka fram limmon som skjutsar dig. men jag måste nog göra dig besviken ang. lördagen, för som det ser ut nu måste vi åka till jons mormors stuga och hjälpa henne att flytta tillbaka till civilisationen.. men hör av dig när du är på gång så ses vi nåt innan helgen! kanske kan bli en middag på donken på torsdag? :P jon jobbar med största sannoikhet över. adjöken.

2009-08-25 @ 07:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0