benice tycker till om ..

.. packning!

O kommer tro att jag tänker flytta in hos honom om jag tar med mig allt som ligger på sängen just nu.
Potentiella outfits kan man kalla det, och det är inte bara en om man säger så.
Dock upptäckte jag att jag inte har en enda bh som inte syns under en av mina nya tröjor som jag tänkte inviga ihelgen.
Det är en typisk sådan sak som man inte vill upptäcka.
Den är svart och vit. Tröjan alltså. Svart under funkar inte. Vitt funkar inte. Grått funkar inte. Blått funkar inte.
Så jag har redan garderat mig om att få gå en sväng på stan imorgon innan kvällens festligheter.
Och appropå bhar så visade det sig att den söta lilla saken jag köpte idag var av organisk bomull.
Fruktansvärt miljömedvetet av mig. Iofs omedvetet, men dock.

Kan tänkas att jag borde gå och lägga mig nu. Jag gissar på att det blir mindre än 13 timmar sömn per natt ihelgen.
Bara en gissning sådär.
Hade ju tänkt hinna med en solning imorgon också, men eftersom mamma och Lasse har bilen i stugan så blev det inte så mycket av med det, och därmed en timmes längre sovmorgon för mig.
För att cykla eller gå, det finns liksom inte.

En liten fundering jag har är hur mycket mamma kommer psyka ur när hon kommer hem imorgon eftermiddag och ser att jag inte städat rummet som jag lovat att göra innan jag åkte.
Eller lovat och lovat, hon sa att jag inte fick bo kvar om jag inte städade.
Men har jag inte städat sen det blev kaos i mitt rum redan i juni,
så kan hon inte räkna med att jag ska få det gjort nu heller.
Jag säger som Louise Bratt; Jag ger mig själv.. 3 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0