.

Nowadays har jag flyttat in på Gränsgatan hos min kusin med familj. Fast ingen av dom är hemma, vilket är lite med poängen att jag är här. Jag är sällskapsdam till mördarkatten Sonja.
När hon kom in igår kväll kröp jag upp i soffan och satt blixtstilla tills hon gick ut igen.
Helt galen och livsfarlig katt. Dock sa jag god morgon åt henne när vi träffade på varanda i hallen imorse, och hon varken attackerade eller gav mig dödarblicken, så våran relation kanske håller på att utvecklas till den bättre, vem vet.

Jobbade kväll igår och kunde inte somna förän vid tre någongång, så dagen idag har jag bara legat ute på gräsmattan och sälat, lyssnat på Coldplays senaste skiva, ätit massa glass och tvättat mina jobbkläder.
Men det där om tvättandet är lite hemligt. Man får ju inte riktigt ta hem och tvätta dom, men jag kände mig lite rebellisk igår och tog med dom hem. Tvättmedlet på jobbet luktar inte speciellt gott, och dessutom hade jag bara fått en nya kläder som någon annan tönt använt förut. Gillas inte.
Så vad hade jag för val när jag lyckats spilla ärtsoppa över hela magen?
Dessutom vet jag andra som inte riktigt gör som man ska med både det ena och det andra på jobbet också.. maha

Om en och en halv timme ska jag se American Pie som tydligen går på fyran ikväll.
Till sällis har jag chips, dipp och cola. Allt en tjej i sina bästa år behöver.
Men efter den blir det nog sängen. Upp och hoppa kommer Gert Fylking skrika åt mig klockan sex imorgon bitti.
Det är kul att jobba dagtid, menar jag.
Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0