Natti

Idag har det egentligen inte hänt någonting, men ändå så mycket på nåt sätt.
Mitt rum är julmysigt. Bara granen som fattas. Jag har en crush på mina nya gardiner och jag har några snygga skärsår på benen sen en liten insident med rakhyveln. Fattar inte att jag alltid skär mig när jag rakar med skum. När jag gör det i duschen med bara vatten händer det i princip aldrig. Konstigt det där. Något att fundera på ensamma nätter i Umeå så att säga.
Har även hunnit med pizza med mamma, helkväll framför tvn och umgänge med Bea och Fredrik som är hemma nu.
Som en enda stor familj lix. Innan jag blir ensambo. Fast jag ska köpa en Molly så jag inte behöver vara så ensam.
Molly är min blivande råtta. Jag har inte hittat henne än bara.
Imorgon blir det väl familjemys med bakning och knäckkok. Sånt där min syster har hybris över och bakar i överflöd så det finns kvar ända tills påsk. Men jag ska inte vara den som är den, jag är nog den sista som klagar över det.
Nu ska jag sova. Efter år av erfarenhet vet jag att det inte funkar att sova till tolv när det är folk fulla huset.
Uppstigning klockan tio kommer vara rena lyxen de närmste veckorna.
Phu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0