.

Im back.
Så vad har egentligen hänt i en slackers liv sen sist?
Jag har hunnit kräkas fem gånger och legat på soffan två dagar och varit döende.
Men idag tror jag mamma friskförklarade mig utan mitt samtycke, genom att låta mig gå ut med Fimpen i morse.
Och i och med denna friskförklaring kommer jag inte längre kunna skylla allt jag inte vill göra på att jag är sjuk.
Nej här kommer det både krävas matlagning och dammsugning av mitt eget rum. Hårda bud.
Fast mamma ska börja äta enligt GI-metoden, så jag kanske skulle kunna komma undan med matlagningen genom att skylla på att jag är helt okapabel till att laga sådan mat. Spela dum är alltid ett säkert kort.

Även att mina tråkiga måndagskvällar har förvandlats till världens tv-kväll!
Sjukhuset, Anna Phil, Cashmere Mafia följt av Prison Break och Scrubs.
Självklart firade jag detta med olw-hjärtan och cola.
Och appropå tv-program så kollade jag på Erik och Mackan i söndags som vanigt.
Tyvärr handlade avsnittet om kvalster i sängen, vilket nu resulterat i att jag tycker det kliar överallt på kroppen när jag lägger mig, och jag kan nästan känna hur dom små äcklen tuggar i sig av mig.
Jag har därför starka funderingar på att börja sova inlindad i plastfolie.

En ny hobby har jag också hunnit skaffa mig, som går ut på att stå framför spegeln och upptäcka lustiga saker med mitt utseende. Hittills har jag lagt märke till att om man stirrar väldigt länge och noga så ser man att min näsa är sned och att mitt ena öra är något mer utstående än det andra.
Det gäller att hitta på saker att göra menar jag, och det är sånna här livsavgörande saker man kommer på när man är mellan två jobb så att säga. Varje dag är som en upptäcksresa!

Och resa ja.. Mindre än två månader tills vi åker till Sunny Beach nu, pepp pepp!
Innan dess måste jag fixa pass, vilket jag faktiskt ska så fort min sårskorpa i pannan försvunnit, vilket jag också hunnit med i helgen. Fixa en sårskorpa alltså.
Ska även gå på jakt efter en solskyddsfaktor som inte gör att man luktar som om man legat i ett svettigt solarium i två dygn. Blir ett riktigt mission impossible det.

Något annat spännande som hänt sen sist är att min äldsta kusin på pappas sida ska gifta sig i augusti.
Eller det är väl inte så spännande, men det ska ändå ske.
Jag befarar att det kommer vara någon jobbig dresscode som klänning.
Som bekant gillar jag inte det, men jag kan ju inte tacka nej på grund av det, oturligt nog.
Jag får helt enkelt finna mig i det, och hoppas på fri bar på festen med 90 pers som skulle vara efteråt, och helt enkelt trösta mig med det.

Måste ju även berätta att jag hunnit med att bli lite av en lokalkändis också. I nya tidningen Fynda Nytt som delades ut med HT i helgen var jag till min stora förvåning med i. Helena Bohman som knäppte mina studentkort förra året använder tydligen mig som reklam för sina studentknäppningar 2008.
Bildbevis nedan.

image46 image47



Nu ska jag gå ut och sätta mig på baksidan och plugga i det underbara vårvädret.
Tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0