Gah

Gah.. Redan onsdag och snart torsdag. Vart tar loven vägen?

Jag har inte gjort så värst mycket skolarbete som jag skulle ha gjort under den här veckan..
Men det är ju trots allt 4 dagar kvar, så man vet aldrig. Jag kanske får nåt litet ryck. Förmodligen inte.

Igår var jag och mami i Sundsvall och lekte. Jag fick nytt täcke, kudde och balskor. Tääk.
Sen köpte vi lite andra världsliga saker också, som en svart vattenkanna. Men det är lix sånt som behövs.
T.ex när man inte har någon vattenkanna.

Idag fick jag äntligen mitt schema från lyckbacken.
Gaaah säger jag bara. 2 av mina 6 veckor ska jag jobba 6 dagar i veckan. Är inte det omänskligt?
Läre prata med tanten från Fredens Kulle som också ville ge mig jobb och höra om det är bättre arbetstider där, annars läre jag jobba i njutånger ändå. Ringde bruket och hörde när man skulle få veta om man fick sommarjobb där, och då sa dom att dom prioriterade dom som hade sökt från högskolan först, och dom hade 300 ansökningar och 150 jobb, så jag skulle inte räkna med att få något.
Jaja. Sug mig.

Nu ska jag och mamma till stan tror jag.
Sen ska vi till mormor och äta.
Alltså fick jag inte så mycket skolarbete gjort den här dagen heller.
Tokigt.


Mamma och jag på en tygaffär och kollar på mönster:
Mamma - Åh vilken fin blåfärg!
Jag - Ja, men klänningen var ju förskräcklig
Mamma - Va? Är det inte en morgonrock?
Jag - Nej, det är en klänning.
Mamma - Med gu vilken ful !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0